PER MANTENIR-TE EN EL PES DURANT EL NADAL

Prevenir abans que curar

És que ens ho posen  molt difícil! A la que s’acosten les festes dels “súpers” s’omplen de torrons, massapans, bombons, embotits, carns fredes … que ens recorden constantment l’arribada del Nadal. Si estàs fent dieta o simplement cuidant la teva línia, aquestes dates es poden convertir en fatídiques. Les temptacions estan per tot arreu i els dinars i sopars es multipliquen perillosament.

Ets de les que penses que no val la pena cuidar-se durant aquestes setmanes i  ho retardes fins el gener? O potser ets de les que comences una dieta “miracle” per perdre pes ràpidament per compensar els futurs afartaments? No et recomanem cap de les 2 opcions: les dues desencadenen oscil·lacions brusques en el pes i el fatal efecte io-io.

Però no et desanimis … que no està tot perdut. Segueix els nostres trucs que t’ajudaran a canviar el xip i a gaudir de les festes de manera saludable.

1) Controla la mida de les porcions fent servir un plat de postres

Gaudiràs igual i t’estalviaràs un munt de calories si degustes el menjar més apetitós i suculent en plats de postres.

En cas de menjars o sopars a base de bufet lliure o pica-pica, Que no s’estengui el pànic! Posa el menjar que més t’agradi al plat sense abusar, sense repetir, i … gaudeix-.

Si sents que t’has passat una mica amb el menjar més greix, pots utilitzar un bloquejador de greixos que t’ajudarà a estalviar-te unes quantes calories.

2) No arribis amb fam a les celebracions.

No et saltis el dinar o sopar previ, preveient que el posterior serà copiós.Millor menja alguna cosa que sigui lleugera i així després no arrasaràs.

3) Prioritza els productes d’origen vegetal i les coccions més saludables

Durant la festes nadalenques, millor els entrants a base de verdures i hortalisses.Evita embotits, carns fredes i delicatessen extragrasas. Oi que vénen de gust uns bons espàrrecs de Navarra amb Maionesa de Soja? ¿No són irresistibles uns cors de carxofa a l’aroma de tòfona?

Per als segons, intenta que els plats siguin al vapor, al forn o a la planxa, evitant menjars rics en greixos saturats i optar per cuinar i amanir amb oli d’oliva.

4) Menys sal per evitar sentir-te inflat/da

No abusis de la sal: empitjorarà la retenció de líquids, a més d’augmentar el risc d’hipertensió. Evita igualment els aliments precuinats o en conserva pel seu alt contingut en sal.

Per no restar sabor als menjars: recorre a les espècies, herbes aromàtiques o l’api en pols.

5) + aigua – alcohol

L’aigua, més necessària que mai.

Recorda beure aigua cada dia. És un hàbit molt beneficiós que s’ha de mantenir sobretot durant les festes, ja que facilita el trànsit intestinal, hidrata l’organisme i prevé la deshidratació si beus alcohol.

Com menys alcohol, millor.

Intenta reduir la ingesta de vi prenent únicament 1 copa durant els àpats festius intercalant amb glops d’aigua. Així evitaràs la inflor, el mal de cap i la ressaca, a més de limitar l’alta ingesta de calories buides que aporta l’alcohol. Reserva el cava només per al moment del brindis.

6) Dolços nadalencs: pocs i fora de la vista.

Guarda els dolços nadalencs en un lloc fora de la vista per evitar caure en la temptació de picar entre hores. Limita’t a consumir només durant els dies assenyalats, amb molta moderació ja que són hipercalòrics.

Què tal si t’animes a elaborar-los a casa teva? Així podràs reduir la quantitat de sucre, substituir els greixos trans per altres més saludables i fer servir ingredients més naturals i sans com el cacau pur, canyella, gingebre, fruits secs i llavors.

7) Sé actiu, ara més que mai

Practica almenys 30 minuts diaris d’activitat física tal com recomana l’Organització Mundial de la Salut (OMS). Si et costa trobar temps per anar al gimnàs, et van a servir petits gestos durant les festes com deixar el cotxe i anar a comprar els regals caminant o pujar les escales en comptes d’utilitzar l’ascensor. Si en canvi el gimnàs és la teva segona casa, intenta planificar bé el temps disponible per no saltar-sessions.

Font: Sakai Laboratoris.

Anuncios

Pediculosi, un problema cíclic

Ja hi som al setembre, comencen uns dies que ens portaran molts canvis al nostre ritme de vida, (acaben les nostres vacances, els nostres fills començaran la escola aviat, …). En aquesta entrada volem tocar un tema que te molt a veure amb el començament del curs escolar i que es repeteix cada any i es la pediculosi.

Que vol dir aquest nom tant estrany?. Segur que us sona més la paraula poll o “piojo”. Si, es el que esteu pensant, la pediculosi es la infestació per polls.

polls 2

Mama, em pica molt el cap!!! quan el nostre fil o filla ens diu això ja tremolem. Però a partir d’ara intentarem donar uns consells perquè els polls no siguin un problema.

La infestació es dona per contacte físic entre els nens o per fer servir els mateixos objectes (peluixos, roba, etc) i en això l’únic que podem fer es que si el nostre fill està infectat no comparteixi aquests objectes.

Un cop el polls han infectat el cap, el que fan es posar els ous (les llémenes) i per això el que hem de fer es atacar-los en els dos estats, ja que de res serveix matar els polls adults, si es queda un altra generació per sortir. Mirem d’explicar com.

Podem utilitzar productes insecticides, però tenim el handicap que els polls també es tornen resistents i també hem de valorar les substàncies a les que volem exposar el nostre fill quan encara es un nen. Com a alternativa natural als insecticides tenim l’oli essencial de l’arbre del te.aceite esencial arbol de te Mon

Aquest oli s’extreu de la Melaleuca alternifolia que es un arbre d’origen australià i que a part de la la seva aplicació pels polls te moltes altres propietats que veurem en alguna altra entrada.

Anem per feina!!!.

Quan ja tenim els polls “perfectament” instal·lats en els caps dels nostres fills. (al final parlarem de com evitar-ho, no us preocupeu).

Que hem de fer?

Abans d’utilitzar l’oli de l’arbre del te ha de fer-se la prova en una àrea petita de la pell abans d’aplicar-lo en el cuir cabellut per descartar possibles reaccions adverses

Amb el cabell moll (per poder estendre millor l’oli), posem unes gotes d’oli d’arbre del te sobre els palmells de les mans i fem massatges per tot el cabell. Posem una gorra de dutxa o bossa de plàstic i s’ha de mantenir durant mitja hora. A continuació rentar el cabell amb una barreja del xampú que fem servir normalment amb una proporció aproximada de 10 gotes per cada 100 ml. de xampú  i deixar actuar uns minuts. Finalment, aclarir bé el cabell.

Després de rentar el cabell és necessari eliminar les llémenes (els ous dels polls com hem dit abans) amb una pinta especial per a aquesta funció, anomenada llemenera o pinta de pues.peine antipiojos xampio

Aquest es el tractament de xoc i s’ha d’anar repetint fins la eliminació total,  per això hem d’anar revisant el cabell a diari.

gel-champu-arbol-del-te-monCom a manteniment per mantenir allunyats els polls, es pot utilitzar la barreja de l’oli amb el xampú habitual com a mínim un cop a la setmana o bé utilitzar un xampú que ja porti incorporat l’oli com per exemple el xampú-gel d’arbre de te de Mon.

També és molt eficaç afegir 12 gotes d’oli de l’arbre del te en ¼ litre d’aigua i posar-lo en una ampolla d’esprai i polvoritzar el cap als matins.

Per últim, recordar que totes les peces de vestir i roba de llit, que han tocat el cap s’han de rentar amb aigua calenta i eixugar-se a l’assecadora, per que no hi hagin contagis creuats.

Esperem que aquests consells us hagin servit i que tingueu un molt bon curs!!!!

QUE ES L’ALL NEGRE?

all-negre1

Encara que no és tan conegut com l’all blanc, l’all negre està gaudint d’un augment de la popularitat en els cercles gastronòmics i el camp de la medicina alternativa. Es un producte que ens arriba de l’Extrem Orient, però s’ha anat introduint darrerament a través de botigues de salut i de cuines d’alta gastronomia i ja es comença a produir al nostre país.

L’all negre no es res més que un all blanc que a través d’un procés de fermentació, en un ambient controlat en temperatura i humitat, d’ aproximadament un mes, s’ha transformat adquirint el color fosc característic i s’ha  convertit en una mena de “súper-aliment” que multiplica els beneficis de l’all comú.

Al final de la transformació l’all es de color totalment negre i sembla que estigui cremat però quan el provem i notem la seva textura tendra, de seguida veiem que no es així.

La fermentació que produeix l’all negre redueix l’olor picant i gust fort de l’all normal, pel que és més desitjable i atractiu per a algunes persones. El gust d’all negre es pot comparar amb el d’un fruit sec, fumat i dolç.

all-negre2

L’all convencional, fins i tot en càpsules liofilitzades, emet una forta olor a all que impregna la pell, per la qual cosa pot haver-hi molta gent que no el vol utilitzar, tot i sabent de les seves grans propietats. Per totes aquestes persones, l’all negre pot ser una bona alternativa ja que pot ser consumida en grans quantitats sense tenir els efectes olfactius no desitjats.

L’all convencional ja es ric en antioxidants però a l’all negre s’ha trobat que te el doble de les propietats antioxidants.

Els antioxidants protegeixen les cèl·lules de la malaltia i es creu que poden alentir el procés d’envelliment. Degut al seus majors nivells de protecció antioxidant contra els radicals lliures l’all negre es converteix en un aliment ideal per lluitar contra les malalties cròniques.

antioxidants

Els radicals lliures danyen les cèl·lules i poden provocar malalties del cor, Alzheimer, problemes circulatoris, artritis reumatoide i altres malalties cròniques.

També destaca la presencia de una quantitat important d’aminoàcids essencials que intervenen en la formació i reparació del teixit muscular, o en la regulació dels nivells de sucre i colesterol.

A més a més, ajuda al sistema immunològic, al tenir propietats antisèptiques i fungicides.

Es poden consumir crus sense cap problema degut a la seva textura tova o també untats a sobre d’una llesca de pa, o utilitzant-los de la mateixa manera que utilitzem els alls normals,  això ja depèn del gust de cadascú.

all-negre-200g