Pateixes el sindrome postvacacional? // Sufres el sindrome postvacacional?

La fi de les vacances és per a moltes persones un autèntic calvari. La tornada a la feina es fa molt dura i costa recuperar la rutina. Això succeeix perquè durant les vacances nostre ritme de vida es veu alterat. No existeixen horaris de treball, els períodes de descans (especialment la migdiada) es prolonguen, les hores d’anar a dormir i les d’aixecar s’endarrereixen ia això cal afegir el desordre en l’alimentació. D’aquesta manera, es trenca el bioritme habitual de l’organisme i és lògic que quan es torna a la rutina nostre cos protesti fins que recupera una altra vegada el seu equilibri.

Per això, la síndrome postvacacional es pot manifestar en debilitat generalitzada, inapetència, astènia, pèrdua de gana, insomni, somnolència durant el dia, falta de concentració, sensació d’enuig o mal humor, desídia, tedi o incapacitat en la presa de decisions. Davant aquest estat, de vegades acompanyat d’irritabilitat, tristesa i nerviosisme, els energètics naturals són un aliat perfecte i ajuden a aixecar aquest ànim.

En qualsevol cas, no cal alarmar ja que és passatger i amb uns consells fàcils de seguir es supera. El millor, com sempre, és prevenir la seva aparició:

– Intenta portar un horari similar al laboral encara que estiguis de vacances, ja que així contribuiràs a mantenir els teus bioritmes. Si et resulta difícil, almenys durant els últims dies de vacances procura recuperar les teves horaris de forma progressiva, així la tornada a la rutina serà menys brusca.
– Continua amb les aficions iniciades durant el període de vacances un cop que t’hagis incorporat a la teva vida quotidiana.
– Segueix una dieta saludable baixa en greixos, prioritzant els insaturats presents en l’oli d’oliva i peix blau i abundant en fruites i vegetals frescos, sense oblidar les proteïnes (carn, peix o ous).
– Utilitza plantes medicinals i alguns suplements nutricionals.

La Fitoteràpia t’ofereix plantes que poden augmentar la teva vitalitat, com el Ginseng, que estimula el sistema nerviós, ajuda a alleujar l’esgotament mental i nerviós i augmenta la resistència a la fatiga i l’estrès; el Eleuterococo, que destaca, sobretot, pel seu efecte estimulant; el Te Verd té efectosestimulantes i tonificants; la Gelea Reial augmenta el to vital, millora la sensació de fatiga física i mental i reforça el sistema immunitari; i el pròpolis, que destaca per la seva capacitat per millorar les defenses de l’organisme.

Si et veus en aquesta situació, ja saps, no tens excusa per superar de la millor manera la tornada a la feina! 😉

El fin de las vacaciones es para muchas personas un auténtico calvario. La vuelta al trabajo se hace muy dura y cuesta recuperar la rutina. Esto sucede porque durante las vacaciones nuestro ritmo de vida se ve alterado. No existen horarios de trabajo, los períodos de descanso (especialmente la siesta) se prolongan, las horas de acostarse y las de levantarse se retrasan y a esto hay que añadir el desorden en la alimentación. De esta forma, se rompe el biorritmo habitual del organismo y es lógico que cuando se vuelve a la rutina nuestro cuerpo proteste hasta que recupera otra vez su equilibrio.

Por ello, el síndrome postvacacional se puede manifestar en debilidad generalizada, inapetencia, astenia, pérdida de apetito, insomnio, somnolencia durante el día, falta de concentración, sensación de enfado o mal humor, desidia, hastío o incapacidad en la toma de decisiones. Ante este estado, a veces acompañado de irritabilidad, tristeza y nerviosismo, los energéticos naturales son un aliado perfecto y ayudan a levantar ese ánimo.

En cualquier caso, no hay que alarmarse puesto que es algo pasajero y con unos consejos fáciles de seguir se supera. Lo mejor, como siempre, es prevenir su aparición:

 

– Intenta llevar un horario similar al laboral aunque estés de vacaciones, ya que así contribuirás a mantener tus biorritmos. Si te resulta difícil, al menos durante los últimos días de vacaciones procura recuperar tus horarios de forma progresiva, así la vuelta a la rutina será menos brusca.

– Continúa con las aficiones iniciadas durante el periodo vacacional una vez que te hayas incorporado a tu vida cotidiana.

– Sigue una dieta saludable baja en grasas, priorizando las insaturadas presentes en el aceite de oliva y pescados azules y abundante en frutas y vegetales frescos, sin olvidar las proteínas (carne, pescado o huevos).

– Utiliza plantas medicinales y algunos suplementos nutricionales.

La Fitoterapia te ofrece plantas que pueden aumentar tu vitalidad, como el Ginseng, que estimula el sistema nervioso, ayuda a aliviar el agotamiento mental y nervioso y aumenta la resistencia a la fatiga y al estrés; el Eleuterococo, que destaca, sobre todo, por su efecto estimulante; el Té Verde tiene efectosestimulantes y tonificantes; la Jalea Real aumenta el tono vital, mejora la sensación de fatiga física y mental y refuerza el sistema inmunitario; y el Propóleo, que destaca por su capacidad para mejorar las defensas del organismo.

Si te ves en esta situación, ya sabes, no tienes excusa para superar de la mejor forma la vuelta al trabajo! 😉

FUENTE: SORIA NATURAL

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BIORECEPTES SOMNATURALS: SOPA MISO

Hoy os explicaremos como hacer este gran plato japonés:

INGREDIENTES
Algas Wakame 10 Gr.
Tofu 150 Gr.
Caldo Vegetal 2 cubitos
Fideos de verduras 40 Gr
Agua 1 litro
Cebolla tierna o cebollino 1 unidad
Bio Sopas Miso Algas Marinas 4 sobres

(Recuerda que todos los ingredientes los puedes encontrar en SomNaturals.cat y en nuestra tienda c/La Pau 36, Manresa)

PREPARACIÓN
Poner las algas en remojo (15 minutos). Trocear las algas una vez hidratadas.
Llenar la cazuela con 1 litro de agua y llevar a ebullición. Añadir 2 cubitos de caldo vegetal y las algas troceadas.
Cortar el tofu a dados y añadir a la cazuela.
Cortar cebolla o cebollino en rodajas y echarla al caldo junto con los fideos y dejar hervir 6 minutos.
Diluir los 4 sobres de Bio Sopa Miso en un vaso con 250 ml de agua. Una vez bien diluido añadir el miso en el caldo.
Cuando está todo bien mezclado sacar del fuego y servir.
En caso de desear aumentar el sabor añadir un poco de salsa de soja.
A partir de esta sopa se pueden hacer múltiples variantes, añadiendo a la misma, gambas, crustáceos, trocitos de atún, tallarines, verduras, setas, sésamo tostado, etc.
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INGREDIENTS
Algues Wakame 10 Gr.
Tofu 150 Gr.
Brou Vegetal 2 glaçons
Fideus de verdures 40 Gr
Aigua 1 litre
Ceba tendra o cibulet 1 unitat
Bio Sopes Miso Algues Marines 4 sobres

(Recordeu que podeu trobar tots els ingredients a la nostra web SomNaturals.cat i a la nostra botiga del C/La Pau 36, Manresa)

PREPARACIÓ
Posar les algues en remull (15 minuts). Trossejar les algues un cop hidratades.
Omplir la cassola amb 1 litre d’aigua i portar a ebullició. Afegir 2 glaçons de brou vegetal i les algues tallades a trossos.
Tallar el tofu a daus i afegir a la cassola.
Tallar ceba a rodanxes i tirar-la al brou juntament amb els fideus i deixar bullir 6 minuts.
Diluir els 4 sobres de Bio Sopa Miso en un got amb 250 ml d’aigua. Un cop ben diluït afegir el miso en el brou.
Quan està tot ben barrejat treure del foc i servir.
En cas de desitjar augmentar el sabor afegir una mica de salsa de soja.
A partir d’aquesta sopa es poden fer múltiples variants, afegint a la mateixa, gambes, crustacis, trossets de tonyina, tallarines, verdures, bolets, sèsam torrat, etc.